Coachende gespreks­voering


Jouw leiderschapsvaardigheden versterken door het benutten van de kracht van je medewerkers

Als coachend leidinggevende maak je gebruik van de kracht en de kwaliteiten van je medewerker. Je leert je medewerkers verantwoordelijkheid nemen en hun kwaliteiten verder te ontwikkelen.
Je vergroot daarmee de kwaliteit van je team, én voor jou zelf neemt de operationele druk af. Dan ontstaat eindelijk ruimte voor de meer strategische vraagstukken waarmee jij als leidinggevende het verschil wilt maken.

Een disc profiel met persoonlijk terugkoppelgesprek voorafgaand aan de dag maakt deel uit van de training.

Wat levert Coachende gespreksvoering mij op?

  • Je vertrekt met concrete handvaten voor het effectief coachen van je medewerkers, die je op de dag zelf ook al hebt geoefend;
  • Je hebt inzicht in je voorkeursstijl van communiceren en de kwaliteiten die daarbij horen;
  • Je begrijpt beter de dynamiek tussen leidinggevenden en medewerkers;
  • Je weet hoe je kunt aansluiten bij de communicatiestijl van je medewerker;
  • Je herkent vroegtijdig je valkuilen en weet wat je moet doen om er weer uit te komen.

Voor wie is Coachende gespreksvoering?

Voor leidinggevenden die:

  • Hun medewerkers zelf verantwoordelijkheid willen leren nemen;
  • Willen weten wat nou het verschil is tussen een functioneringsgesprek en een coachend gesprek;
  • Hun medewerkers willen helpen hun werk beter te doen;
  • Willen dat hun medewerkers zelf met oplossingen komen;
  • Zich meer op de hoofdlijnen willen kunnen concentreren.

Hoe gaat Coachende gespreksvoering in zijn werk?

Voorafgaand aan de training vul je een DISC vragenlijst in. In een persoonlijk terugkoppelgesprek krijg je hiermee zicht op je voorkeursstijl van communiceren, en de kwaliteiten en valkuilen die daarbij horen.
Op de trainingsdag zelf gaan we met veel verschillende werkvormen interactief aan de slag. Wat is een coachend gesprek? Wat is het vooral niet? Hoe pas je dat toe opdat je medewerkers meer eigen verantwoordelijkheid nemen?
Theorie en praktijk wisselen elkaar af, en steeds maken we de slag van inzicht krijgen naar hoe je dit toe kunt passen in jouw eigen praktijk.

Aanmelden training “Coachende gespreks­voering”

Vul onderstaand formulier in als je interesse hebt in de training “Coachende gespreks­voering”.
We nemen vervolgens contact met je op.